Om ossArtiklarRedovisningskonsult sökes

Redovisningskonsult sökes

Heinestams Bolagstjänst AB:s affärsidé är att göra företagande enkelt för verksamheter i förändring genom att tillhandahålla kvalificerad rådgivning tillsammans med prisvärda tjänster och produkter inom bolagsrätt och avtalsrätt.

Vi har levererat bolagstjänster sedan 1982 och sedan 2016 ingår Heinestams Bolagstjänst AB i Välkommenkoncernen. Utöver att leverera god service och hög kvalitet på våra tjänster i den dagliga verksamheten arbetar vi bland annat med digitalisering av våra tjänster/produkter.

Vi tror att för att vi ska förbli en stark aktör inom vår bransch behöver vi tillgängliggöra våra tjänster/produkter så att det blir lättare för våra kunder att dra nytta av dem. Vidare tror vi på att framgång skapas av medarbetare som mår bra och har inflytande så därför är bra arbetsmiljö viktig för oss.

Enligt Bolagsverkets officiella statistik för första kvartalet 2018 är vi marknadsledande på säker snabbavveckling av aktiebolag genom likvidation, vilket vi ser som ett kvitto på att vår resa håller rätt kurs.

Då vi är ett litet företag på 9 personer med stora ambitioner så behöver vi din hjälp. Vi söker dig som vill vara med oss på vår framgångsresa och delar vår passion för att göra företagande enkelt för verksamheter i förändring.

Ditt nya arbete

Kommer vara att arbeta med den senaste redovisningstekniken tillsammans med erfarna kollegor på en arbetsplats med korta beslutsvägar där nya idéer, gemenskap och trivsel värderas högt. Du kommer att ha en bred och flexibel roll med stort ansvar där du får vara med och påverka Heinestams Bolagstjänst AB:s fortsatta utveckling.

Arbetsuppgifterna kommer bestå av att sköta administration, löpande redovisning, bokslut och slutredovisningar i våra likvidationsuppdrag. I arbetsuppgifterna ingår även kontakt med beställare och myndigheter.

Din nya arbetsplats

Kommer vara i våra trevliga lokaler på Nygatan 18–20 som ligger mitt i centrala Umeå med några minuters gångväg till bussar och tåg. Här kommer du få ett eget kontor där varje kontor är utrustat med individuell klimatanläggning, ljudsäkrade väggar och dörrar samt elektriskt höj- och sänkbart skrivbord.

Du har

Du har examen från en yrkesorienterad utbildning inom ekonomi, som till exempel KY.

Du är van att arbeta med dagens redovisningsprogram, Word, Excel och olika skatteprogram och deklarationsprogram. Du behärskar även svenska och engelska i både tal och skrift.

Du är

Du är som person social, serviceinriktad och trivs med att få skapa relationer med kunder. I ditt arbete är du noggrann och ansvarsfull.

Du känner ett stort engagemang för att hjälpa både kunder och medarbetare med problem/behov genom att dela med dig av kunskaper, kompetens och erfarenhet. Du är inte heller rädd för att hitta nya mer effektiva sätt att lösa arbetsuppgifter på.

Du välkomnar den digitalisering som sker inom redovisningsbranschen och tror på att den kan skapa många fördelar för både kunder och redovisningskonsulter och du vill vara med och påverka den.

Din ansökan

Skicka ditt personliga brev och CV till leif.heinestam@heinestams.se senast 13 maj. Har du frågor om tjänsten kontakta Bengt Heinestam på 070 – 636 76 40.

Tillträde

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!